Interaktivní základní škola Varnsdorf, Karlova 1700, okres Děčín,
příspěvková organizace
Karlova 1700
407 47 Varnsdorf

telefon: 00420 412 372 562
IČO: 70698147

19.9.2017

TŘÍDNÍ SCHŮZKY

Dne 26.9 2017 se konají třídní schůzky v jednotlivých třídách.

1. - 5. třída .....................začátek společný v 16:00 hodin.

 

Přípravná třída ...............začátek společný v 15:30 hodin.



 

19.9.2017

Organizace školního roku 2017/2018

Období školního vyučování ve školním roce 2017/2018 začne ve všech základních školách, středních školách, základních uměleckých školách a konzervatořích v 
pondělí 4.září 2017.

Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno ve středu 31. ledna 2018.

Období školního vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v pátek 29. června 2018.

Podzimní prázdniny připadnou na čtvrtek 26. října a pátek 27. října 2017Vánoční prázdniny budou zahájeny v sobotu 23. prosince 2017 a skončí v úterý 2. ledna 2018. Vyučování začne ve středu 3. ledna 2018.

Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 2. února 2018.

Jarní prázdniny v délce jednoho týdne jsou podle sídla školy stanoveny od 12.2. - 18.2. 2018.

 



 

10.4.2017

TŘÍDNÍ SCHŮZKY

Dne 20.4.2017 se konají třídní schůzky v jednotlivých třídách.

1. - 4. třída .....................začátek společný v 15:30 hodin.

5. třída ..........................třídní schůzka již proběhla, proto paní učitelka rodičům pouze zašle informační listy o prospěchu.

Přípravná třída ...............začátek společný v 15:00 hodin.



 

10.4.2017

ŠKOLNÍ ROK 2017/2018

1. třída - výuka cizích jazyků

V příštím školním roce 2017/2018 nově nabízíme pro žáky 1. tříd výuku cizích jazyků.

Na výběr bude anglický nebo německý jazyk.

Dotace 1 hodina týdně.



 

16.1.2017

Již je čas pomalu přemýšlet, co s dětmi o letních prázdninách;

jak se o ně postarat; kam je poslat; na který letní pobytový tábor přihlásit?

Schródingerův institut (SI) nabízí na svých webových stránkách www.sinstitut.cz

plno takových táborů, pobytových akcí. Mrkněte, máte z čeho vybírat.

Členové SI, kteří zaplatili příspěvek 200 korun, mají zajímavé slevy...

 

Malý tip:

Svůj tábor má i Kočičí akademie, která funguje na naší škole.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

20.12.2016

PODĚKOVÁNÍ ZA STROMEČEK

 

Veliké díky patří rodičům žákyně

Janičky Krátké z třídy 5.A 

za vánoční stromeček.

Pomohl nám na naší škole 

vykouzlit příjemnou

vánoční atmosféru.

 

 

Děkujeme.

 

 

 



 

14.12.2016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

7.12.2016

VÁNOČNÍ SVÁTKY

22.12.2016 a 3.1.2017 ředitelské volno

23.12.2016 - 2.1.2017 vánoční prázdniny



 

24.11. 2016

TŘÍDNÍ SCHŮZKY

Dne 29.11. 2016 se konají třídní schůzky v jednotlivých třídách.

Začátek společný v 16:00 hodin.



 

15.11.2016

FOTO - ALBA

V pátek 25.11.2016 od 9:30 bude ve škole fotograf. Máte možnost nechat děti vyfotit. Bližší informace získáte od své třídní učitelky.



 

15.11.2016

ŘEDITELSKÉ VOLNO

V pátek 18.11.2016 bude ředitelské volno.



 

26.9.2016

ŘEDITELSKÉ VOLNO

Ve čtvrtek 29.9.2016 a v pátek 30.9.2016 bude ředitelské volno.



 

2.9.2016

Milí rodiče,

v termínu od 5.9.2016 do 10.9.2016 pokračuje projekt PŘÁTELSTVÍ OD A DO Z ve spolupráci s partnerskou školou Grundschule Pestalozzi v Großschönau.

Jak jste již byli informováni na třídních schůzkách v loňském školním roce, součástí projektu je cirkusové vystoupení Vašich dětí.

Cirkus „Happy Kids“ bude tentokrát postaven v Großschönau ( v roce 2013 akce probíhala na našem území).

Vaše děti budou trénovat různá cirkusová vystoupení a v závěru projektu nám všem své dovednosti předvedou ve dvou velkých slavnostních představeních. Na tyto tréninky a následná vystoupení budou děti přepravovány pod dozorem pedagogů autobusy, které budou odjíždět od naší školy a poté přijíždět zpět ke škole. Žáci se vždy den předem dozví, v kolik hodin budou odjíždět a vracet se. Potřebné formality k účasti Vašich dětí jsou zajištěny.

Na bezpečnost Vašich dětí bude dohlížet tým profesionálních artistů a pedagogové školy v dostatečném počtu. Žádné z nacvičovaných čísel není pro děti nebezpečné a vždy je trénováno za účasti a dohledu uvedených trenérů. Čísla jsou přizpůsobena věku a zručnosti dětí a upravena tak, aby v žádném případě nemohlo dojít k úrazu.

Věřte, že Vaše děti budou pod naším vedením a dohledem v bezpečí a užijí si spoustu zábavy, nabudou nové poznatky a naučí se novým dovednostem.

Všichni jste srdečně zváni.

 

V neděli 4.9.2016 se bude stavět stan.

 

V sobotu 10.9. 2016 se po závěrečném představení (cca 16:15 h) stan složí.

 

V těchto termínech budou nutně potřeba silní a pracovití pomocníci a pomocnice na postavení a rozebrání stanu. Stavba stanu začíná v 10:00 v neděli 4.9.2016 a končí při Vaší hojné podpoře mezi 13:00 a 14:00. Rozložení stanu začíná v sobotu 10.9. 2016  hned po představení a trvá přibližně 2 hodiny.

 

Pro Vaše dítě začíná cirkusový projektový týden v pondělí 5.9.2016

a končí v sobotu 10.9.2016. Každý den Vaše dítě cvičí a trénuje pro cirkusové vystoupení, které si vybralo.

 

Důležité termíny pro Vaše děti jsou:

 

     Čtvrtek 8.9.2016                                                     Pátek 9.9.2016

10:00  generální zkouška skupiny A                       10:00  generální zkouška skupiny B

            17:00  premiéra  skupiny                                   17:00  premiéra skupiny B

 

Sobota 10.9.2016                                             Sobota 10.9.2016

10:00 závěrečné představení skupiny B                14:00 závěrečné představení skupiny A

 

Vaše dítě se musí zúčastnit každého představení svojí skupiny a být ve škole podle pokynů učitele.  Pokud Vaše dítě nemůže přijít na představení, prosíme Vás, abyste školu včas informovali. Trenéři poté pro děti připraví vystoupení, které v případě jeho absence neomezí ostatní spolužáky a spolužačky.

 

POKLADNA CIRKUSU BUDE OTEVŘENA PŘED PREMIÉRAMI A ZÁVĚREČNÝMI VYSTOUPENÍMI VŽDY 40 MINUT PŘEDEM.  

 

Vstupné činí:           pro dospělé 200,-Kč nebo 8,- Euro

                            pro děti (od 3 do 14 let) 100,- nebo 5,- Euro

 

PROJEKT JE PODPOŘEN ČESKO-NĚMECKÝM FONDEM BUDOUCNOSTI, SPOLKEM RODIČŮ NAŠÍ ŠKOLY A FINANČNÍ PODPOROU GRUNDSCHULE GROßSCHÖNAU

 

Věříme, že svým přístupem a účastí náš projekt podpoříte. Zažijete neopakovatelné emoce z úspěchů svých dětí, tak jako je prožívali rodiče žáků naší školy před třemi lety.

 

S přátelským pozdravem pedagogové školy.

 



 

30.8. 2016

 

Organizace školního roku 2016/2017  

 

Období školního vyučování ve školním roce 2016/2017 začne ve všech základních školách, středních školách, základních uměleckých školách a konzervatořích ve čtvrtek 1. září 2016.

Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno v úterý 31. ledna 2017.

Období školního vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v pátek 30. června 2017.

Podzimní prázdniny připadnou na středu 26. října a čtvrtek 27. října 2016

Vánoční prázdniny budou zahájeny v pátek 23. prosince 2016 a skončí v pondělí 2. ledna 2017. Vyučování začne v úterý 3. ledna 2017.

Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 3. února 2017.

Jarní  prázdniny  v délce jednoho týdne  jsou  podle  sídla  školy  stanoveny od 6. února do 12. února 2017.

 



 

1.4.2016

PROJEKT "PŘÁTELSTVÍ OD A DO Z

Začátkem dubna 2016 zahájila naše škola projekt „Přátelství od A do Z“. V tomto projektu se budeme zaměřovat na častější setkávání žáků naší školy s žáky partnerské Grundschule Pestalozzi v Großschönau. Chceme jim umožnit, aby se poznávali i v činnostech mimo školní výuku. Také je naším cílem, aby žáci navázali pevnější přátelské vztahy. Rovněž vzájemnou spoluprací pedagogických pracovníků, uspořádáním metodických workshopů chceme přispět k dalšímu budování pěkných osobních kontaktů a vztahů mezi obyvateli v našem pohraničí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

TŘÍDNÍ SCHŮZKY

!!!  TERMÍN TŘÍDNÍCH SCHŮZEK - ÚTERÝ 26.4. 2016

Začátek společný od 16:00 hodin. 



 

JARNÍ PRÁZDNINY

Jarní prázdniny v délce jednoho týdne jsou podle sídla školy stanoveny takto:
pro okres Děčín od 7. března do 13. března 2016



 

KONZULTAČNÍ DEN

Dne 20.1. 2016

třída čas
1.A 14:00 - 16:00
2.A 14:00 - 16:00
2.B 14:00 - 16:00
3.A 14:00 - 16:00
3.B 14:00 - 16:00
4.A 14:00 - 16:00
   


 

ZÁKAZ KOUŘENÍ 

Zákaz kouření ve veřejných prostorách, a to v celém areálu školy, podle zákona č. 379/2005 Sb., s platností od 1.7. 2010.



 

ORGANIZACE ŠKOLNÍHO ROKU 2015 / 2016

Období školního vyučování ve školním roce 2015/2016 začne ve všech základních školách, středních školách, základních uměleckých školách a konzervatořích v úterý 1. září 2015. Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno ve čtvrtek 28. ledna 2016. Období školního vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno ve čtvrtek 30. června 2016.

Podzimní prázdniny připadnou na čtvrtek 29. října a pátek 30. října 2015Vánoční prázdniny budou zahájeny ve středu 23. prosince 2015 a skončí v neděli 3. ledna 2016. Vyučování začne v pondělí 4. ledna 2016.

Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 29. ledna 2016.

Jarní prázdniny v délce jednoho týdne jsou podle sídla školy stanoveny takto:
pro okres Děčín od 7. března do 13. března 2016

Velikonoční prázdniny připadnou na čtvrtek 24. března a pátek 25. března 2016.
Hlavní prázdniny budou trvat od pátku 1. července 2016 do středy 31. srpna 2016.
Období školního vyučování ve školním roce 2016/2017 začne ve čtvrtek 1. září 2016.

Ředitelské volno

26. října - 27. října 2015

16. listopadu 2015

21. prosince - 22. prosince 2015

 




 

Termíny třídních schůzek pro školní rok 2015/2016

6. října 2015 začátek společný od 16:00 hodin

 
24. listopadu 2015             začátek společný od 16:00 hodin
20. ledna 2016 individuální  konzultace od 14:00  do 16:00 hodin
19. dubna 2016             začátek společný od 16:00 hodin

 



 

 

 

 

Den otevřených dveří 

20.ledna 2015 od 8:00 do 16:00

 

 

Zápis dětí do 1. ročníku ZŠ

středa 4. února 2015 od 14 do 18 hodin

 

 

Vánoční linecká dobrůtka

Již tradičně proběhla soutěž "O zlatou vařečku",  tentokrát na téma "Vánoční linecká dobrůtka". 
Vítězkou se stala maminka žáka Denise Poláka. Recept najdete na tomto odkazu.

https://drive.google.com/file/d/0B4W4DmMD9ArwNDlyd2I2Rm9fRnM/view?usp=sharing

 

 

Třídní schůzky 

Dne 20.11. 2014 se konají třídní schůzky v jednotlivých třídách.

Zároveň proběhnou VOLBY do ŠKOLSKÉ RADY od 15:00 hodin do 18:00 hodin.

Účast nutná.

 

 

Organizace školního roku

Období školního vyučování ve školním roce 2014/2015 začne ve všech základních školách v pondělí 1. září 2014.

Vyučování bude v prvním pololetí ukončeno ve čtvrtek 29. ledna 2015. Období školního vyučování ve druhém pololetí bude ukončeno v úterý 30. června 2015.

Podzimní prázdniny připadnou na pondělí 27. října a středu 29. října 2014.
Vánoční prázdniny budou zahájeny v pondělí 22. prosince 2014 a skončí v pátek 2. ledna 2015. Vyučování začne v pondělí 5. ledna 2015.
Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 30. ledna 2015.
Jarní prázdniny v délce jednoho týdne jsou podle sídla školy stanoveny takto: pro okres Děčín od 2. března do 8. března 2015.
Velikonoční prázdniny připadnou na čtvrtek 2. dubna a pátek 3. dubna 2015.

Hlavní prázdniny budou trvat od středy 1. července 2015 do pondělí 31. srpna 2015.
Období školního vyučování ve školním roce 2015/2016 začne v úterý 1. září 2015.

 

 



 

Školní řád

Č.j.: 414/2014

Účinnost od: 18. 11. 2014

Spisový znak: 3.1.3

Skartační znak: A10

Změny:


I. Obecné ustanovení:

 

Milý žáku,

vzdělání na Interaktivní základní škole Varnsdorf sis vybral spolu s rodiči zcela dobrovolně s tím, že právě zde chceš získat základní vzdělání. Tímto ses svobodně rozhodl dodržovat povinnosti a pracovní podmínky této školy.


Věříme, že jsi žákem vedeným k úctě k člověku a všemu, čím je tato země obdařena, čímž je myšlena příroda nebo duševní a fyzická práce člověka. Pokud tímto způsobem nechceš být připravován pro život a tyto hodnoty nejsou tvými, staneš se v našem kolektivu odlišným a přestaneš zde nacházet své sebeuspokojení.

Máme několik základních pravidel:

-           Vstoupil jsi - pozdrav.

-           Odcházíš - rozluč se.

-           Chceš-li - řekni prosím.

-           Dostaneš-li - řekni děkuji.

-           Používej i ostatní "kouzelná" slova, která k sobě lidi přibližují.

-           Nikoho nebij, nejsi slaboch, který si musí dokazovat svou sílu.

-           Nenič. Co posloužilo tobě, poslouží i druhým.

-           Netrap se. Zaklepej a vstup. Poděl se o všechny radosti i starosti.

-           Važ si sám sebe. Každý má svou cenu.

-           Chraň vše, co chceš, aby jiní respektovali.

-           Veškerá rozhodnutí týkající se tebe musí plně brát v úvahu tvůj nejlepší zájem.

-           Škola respektuje tvé právo na svobodu myšlení, svědomí a náboženství a při tom respektuje roli rodičů jako průvodce.

 

II. Život ve škole:

 

Ve škole a na veřejnosti se každý žák chová tak, aby svým jednáním nepoškozoval jméno svých rodičů ani jméno školy, do které se rozhodl chodit.

 

1. Docházka do školy, příchod a odchod ze školy:

 

-           Žák chodí do školy pravidelně a včas podle rozvrhu hodin a účastní se činností, které ředitel školy vyhlásí jako povinné. Docházka do nepovinných předmětů, zájmových kroužků je pro přihlášené žáky povinná. Pozdní příchody budou zaznamenány.Opakující se pozdní příchody budou řešeny za přítomnosti rodičů, popřípadě příslušných úřadů.

-           Žáci přicházejí nejdříve 20 minut a nejpozději 5 minut před zahájením vyučování. Vyučování začíná v 8:00 hod., proto je školní budova pro žáky otevřena v době od 7:40 a uzamyká se se zvoněním v 7:55 hod. Pro vstup do školy slouží pouze boční vchod. Dohled vykonává příslušný dozorující učitel nebo ředitelkou školy pověřená osoba.

-           Žáci si ukládají oděvy a obuv v šatnách na místo k tomu určené. V kapsách oděvu neponechávají peníze a cenné předměty, mezi které patří i mobilní telefony.

-           Svá místa v učebnách žáci zaujmou v době do 7:55 hodin. Příchod žáků mezi 7:55 - 8:00 hod je pokládán za pozdní. Opakuje-li se častěji, upozorní třídní učitel rodiče žáka na jeho nedochvilnost.

-           Odchod a příchod žáků na mimoškolní akce organizuje doprovázející učitel. Sraz všech účastníků akce proběhne nejpozději 20 minut před jejím zahájením.

-           Žáci navštěvující školní družinu mají vstup do budovy povolen od 6.30 hod. Činnost ranní družiny končí 7:45 hod.

-           Činnost školní družiny je od 6:30 do 7:45 hodin, kdy vychovatelka předá děti příslušným vyučujícím a po skončení výuky dle rozvrhu, kdy  vyučující předá děti vychovatelce, do 16:00 hodin.

-           Žáci nepobývají mimo vyučování ve školní budově. Výjimkou je účast v zájmových kroužcích a nepovinných předmětech, jejichž doba je oznámena vedení školy a panu školníkovi

-           V době polední přestávky se mohou žáci zdržovat pouze v určených prostorách školy. Zde je zajištěn dohled.

-           Pobyt ve školních prostorách mimo vyučování je povolen pouze v přítomnosti pedagogického pracovníka nebo zaměstnance školy.

-           Pokud učitel svolá třídní hodinu v době mimo vyučování, žáci se jí zúčastní.

-           Budova se uzavírá po ukončení veškeré činnosti. Budovu uzavírá školník, případně uklízečka, hospodářka nebo ředitelka školy.

-           Nepřítomnost ve škole může být omluvena jen pro nemoc nebo z vážných rodinných důvodů. Uvolnění z jedné vyučovací hodiny v odůvodněných případech poskytuje žákovi vyučující, na jeden den třídní učitel, na více dnů ředitelka školy, popřípadě zástupkyně ředitelky školy. Písemnou žádost o toto uvolnění musí žák předložit předem. Rodič je povinen omlouvat žáka do 48 hodin.

-           Žák navštěvuje lékaře v době vyučování jen v nutném případě.

-           Škola může v odůvodněných případech žádat potvrzení lékaře o nemoci žáka. (Met.pokyn MŠMT č.j. 10194/2002-14), při prokázaném záškoláctví bude též postupováno podle tohoto pokynu.

 

2. Přestávky:

 

-           Přestávku žáci využívají k zotavení ve třídě nebo na chodbě příslušného patra. V jarních, letních a podzimních měsících, při pěkném počasí je možné využívat i školní dvůr.

-           Žáci se nezdržují na schodištích a v prostorách WC.

-           Během přestávky jsou v učebnách okna zavřená. Větrá se do chodby. Okno může otevřít učitel během vyučovací hodiny.

-           Na tělesnou výchovu žáci čekají ve svých třídách. Těsně před zvoněním odcházejí do přízemí, kde vyčkají příchod příslušného učitele.

-           Žákovská služba připraví před hodinou všechny potřebné pomůcky a čistě setře tabuli.

-           Žáci se vracejí do tříd před začátkem vyučovací hodiny.

-           O přestávkách není přípustné opouštět školní budovu.

 

3. Chování ve škole:

 

-           Žák respektuje práva spolužáků a spolupracuje s nimi. Nestrpí jakýkoli projev šikanování, projevy rasizmu jak vůči sobě, tak k ostatním. Takovéto projevy řeší ve spolupráci s učiteli, výchovným poradcem a s vedením školy.

-           Žáci dbají na dodržování pravidel bezpečného chování a hygieny. Při svém chování budou mít vždy na paměti nebezpečí úrazu.

-           Žák se přezouvá v šatně do domácí obuvi, která není poškozená. Z hygienických důvodů není povolena sportovní obuv.

-           Po zazvonění sedí žák ve třídě a má připravené všechny potřebné věci na vyučování, včetně žákovské knížky. Jestliže se z vážných důvodů nemohl žák připravit na vyučování nebo nebyl přítomen v minulé hodině, omluví se na začátku vyučovací hodiny.

-           Žáci nosí pravidelně do školy obalenou žákovskou knížku, kterou na vyzvání předloží. Žákovskou knížku udržují v pořádku. V případě ztráty žákovské knížky ztrátu neprodleně oznámí třídnímu učiteli, který zajistí náhradní žákovskou knížku.

-           Nedostaví-li se vyučující do 5 minut po zahájení hodiny do třídy, oznámí tuto skutečnost služba v kanceláři školy.

-           Po každé vyučovací hodině žák uklidí a urovná své místo, aby bylo čisté, odstraní případné odpadky. Po ukončení poslední vyučovací hodiny budou v celé třídě zvednuty židličky a zavřená okna, zhasnutá světla, vypnutý počítač.

-           S mobilním telefonem nakládá žák jako s cennou věcí. Nosí jej při sobě, neodkládá v šatně a v místech, kde by mohlo dojít k jeho odcizení. Při tělesné výchově a tehdy, když jej nemůže mít při sobě, přístroj odkládá na místě určeném učitelem. Ve škole mohou žáci použít mobilní telefon jen o přestávkách. Při vyučování jej mají vypnutý a uložený v tašce.

 

4. Stravování a polední přestávka:

 

-           Po ukončení vyučování žáci pod dohledem vyučujících odejdou do šatny a uklidí své přezůvky.

-           Žáky navštěvující školní družinu  převezme vychovatelka školní družiny.

-           Školní jídelna vydává obědy od 11:00 do 14:00 hodin.

-           Ve školní jídelně se žáci chovají slušně a dodržují pravidla kulturního stolování.

-           Žáci vždy dbají pokynů učitele a provozního personálu školní kuchyně.

-           Při nevhodném chování může být žák ze školní jídelny vykázán. Nárok na oběd neztrácí.

-           Věci osobní potřeby žáci ukládají  na místo k tomu určené.

 

5. Práva žáků:

 

-           Nedílnou součástí školního řádu je "Úmluva o právech dítěte".

-           Žáci mohou ustanovit třídní samosprávu.

-           V případě jakéhokoli problému i v případě, že se žák cítí poškozen (např. při hodnocení), má možnost se obrátit s žádostí o řešení na kteréhokoli pedagogického pracovníka školy, výchovnou poradkyni, ředitelku školy a její zástupkyni.

 

6. Práva zákonných zástupců žáků

 

Zákonní zástupci žáků mají právo:

-           na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání svého dítěte,

-           volit a být voleni do školské rady

-           vyjadřovat se ke všem rozhodnutím týkajícím se podstatných záležitostí jejich dětí, přičemž jejich vyjádřením musí být věnována pozornost,

-           na informace a poradenskou pomoc školy pro jejich děti v záležitostech týkajících se vzdělávání podle školního vzdělávacího programu,

-           požádat o uvolnění žáka z výuky podle pravidel tohoto řádu.

 

7.  Povinnosti zákonných zástupců žáků

 

Zákonní zástupci žáků mají povinnost:

-           zajistit, aby žák docházel řádně do školy,

-           na vyzvání ředitele školy se osobně zúčastnit projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání žáka,

-           informovat školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích žáka nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání,

-           dokládat důvody nepřítomnosti a žáka ve vyučování v souladu s podmínkami stanovenými školním řádem,

-           oznamovat škole údaje nezbytné pro školní matriku (§ 28 odst. 2 a 3 školského zákona) a další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost a žáka, a změny v těchto údajích

 

1.5 Vztahy žáků a zákonných zástupců s pedagogickými pracovníky školy

 

Pedagogičtí pracovníci školy vydávají žákům a zákonným zástupcům žáků pouze takové pokyny, které bezprostředně souvisí s plněním školního vzdělávacího programu, školního řádu a dalších nezbytných organizačních opatření

 

Všichni zaměstnanci školy budou žáky chránit před všemi formami špatného zacházení, sexuálním násilím, využíváním. Budou dbát, aby nepřicházeli do styku s materiály a informacemi pro ně nevhodnými. Nebudou se vměšovat do jejich soukromí a jejich korespondence. Budou žáky chránit před nezákonnými útoky na jejich pověst. Zjistí-li, že dítě je týráno, krutě trestáno nebo je s ním jinak špatně zacházeno, spojí se se všemi orgány na pomoc dítěti. Speciální pozornost budeme věnovat ochraně před návykovými látkami.

 

Informace, které zákonný zástupce žáka poskytne do školní matriky nebo jiné důležité informace o žákovi (zdravotní způsobilost,…) jsou důvěrné a všichni pedagogičtí pracovníci se řídí se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.

 

Vyzve-li ředitel školy nebo jiný pedagogický pracovník zákonného zástupce k osobnímu projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání žáka, konzultuje termín schůzky se zákonným zástupcem žáka.

 

Žák zdraví v budově a na školních akcích pracovníky školy srozumitelným pozdravem. Pracovník školy žákovi na pozdrav odpoví.

 

Všichni pedagogičtí pracovníci se povinně zúčastňují třídních schůzek a konzultačních dnů, na kterých informují zákonné zástupce žáků o výsledcích výchovy a vzdělávání. V případě omluvené nepřítomnosti pedagogického pracovníka zajistí, aby zákonní zástupci byli informováni jiným způsobem.

 

 

 

6. Poškození majetku:

 

-           Žák je povinen udržovat v pořádku a nepoškozené všechny věci, které tvoří zařízení školy a třídy a dále ty, které mu byly svěřeny do osobního užívání.

-           Žák je povinen udržovat pořádek v prostorách sociálního zařízení a nepoškozovat jejich vybavení. Poškození tohoto majetku žák uhradí v poměrné výši.

-           Svévolné poškození majetku školy, učebnic, učebních pomůcek a podobně žák uhradí v poměrné výši.

-           Služba hlásí neprodleně vyučujícímu zjištěné poškození nebo zničení věci, které jsou majetkem školy. Rovněž hlásí závady na osvětlení, vodovodním rozvodu a elektroinstalaci.

-           Žáci nemanipulují s audiovizuálními pomůckami ve třídě a v učebnách.

-           Poškození nebo ztráta osobní věci se neprodleně hlásí vedení školy.

 

7. Další pravidla vnitřního režimu školy:

 

-           Všechny školní úrazy žáci hlásí neprodleně pedagogickému pracovníkovi nebo zaměstnanci školy, ti pak ředitelce školy nebo její zástupkyni. O úrazu musí být proveden zápis do knihy úrazů. Úrazy oznámené až druhý nebo další den není možné odškodnit. Vyžaduje-li úraz ošetření lékařem, doprovází žáka vždy dospělá osoba, pokud není dohodnuto s rodiči jinak.

-           Žákům není povoleno v prostorách školy kouřit nebo užívat jiných návykových látek. Hrubým porušením školního řádu je rovněž přechovávání cigaret nebo návykových látek. K tomuto bodu se vztahuje i rozdávání, či distribuce těchto látek.

-           Žák je povinen chránit své zdraví i zdraví svých spolužáků. Žákům jsou zakázány všechny činnosti, které ohrožují fyzický i psychický stav svůj, spolužáků a pracovníků školy. Je zakázáno nosit do školy a používat věci nebezpečné pro zdraví a život svůj a ostatních osob (střelné zbraně, výbušniny, třaskaviny, petardy, zápalky a zapalovače...).

 

8. Práva a povinnosti pracovníků:

 

Práva a povinnosti pracovníků jsou stanovena Pracovním řádem pro zaměstnance škol a školních zařízení, který vydalo  

-           Povinnosti pedagogických pracovníků...

-           Zvláštní povinnosti pracovníků škol...

-           Bezpečnost a ochrana zdraví při práci a při výchovně vzdělávací činnosti...

-           Pracovníci se řídí "programem prevence sociálně patologických jevů na škole."

-           Vyučující je povinen vykonávat dohled podle rozvrhu dohledů a podle přehledu suplování.

-           Za řádný výkon dohledu se považuje fyzická přítomnost pedagogického dohledu v určeném úseku. Dohlížející zaměstnanec prochází průběžně celý úsek včetně učeben, WC a dalších prostor přístupných žákům.


Během dohledu zaměstnanec neprovádí jiné činnosti, např. opravu sešitů, četba...apod.

 

III. Výchovná opatření:

 

Chování je hodnoceno:
číslicí 1, 2, 3
2.stupeň slovně - velmi dobré, uspokojivé, neuspokojivé
Snížená známka z chování není kázeňským opatřením. Hodnotí se chování žáka v průběhu celého pololetí a klasifikace není závislá na žádném uděleném kázeňském opatření uděleném během školního roku.

 

Pochvaly:

Pochvalu uděluje třídní učitel nebo ředitel školy.

Pochvalou mohou být oceněny například výborné studijní výsledky žáků, mimořádné zlepšení studijních výsledků, veškeré práce nad rámec žákovských povinností, reprezentace školy při vystoupeních, reprezentace školy při sportovních soutěžích, umístění v soutěžích a olympiádách.

Kázeňská opatření:

 

-           Napomenutí třídního učitele - menší přestupky proti školnímu řádu, např. pozdní příchody, soustavné zapomínání učebních pomůcek, nepřezouvání, nevhodné vyjadřování, vulgární mluva, neplnění povinnosti služby.

-           Důtka třídního učitele - uděluje třídní učitel za opakované drobné přestupky a za závažnější přestupky, např. nevhodné chování vůči spolužákům nebo zaměstnancům školy.

-           Důtka ředitele školy - je udělována v tom případě, že předcházející kázeňská opatření nemají žádoucí účinek a žák stále nerespektuje ustanovení školního řádu a pravidel chování ve společnosti. Dále i v tom případě, že svým momentálním činem závažně porušil školní řád.

 

Např. velmi nevhodné chování vůči spolužákům a zaměstnancům školy, opuštění budovy školy bez dovolení, vulgární slovní napadení pracovníka školy, za neomluvenou absenci menšího rozsahu.

 

Informace o udělení výchovných opatření se prokazatelně sděluje zákonným zástupcům žáka.
Napomenutí třídního učitele a důtka třídního učitele zápisem v žákovské knížce, důtka ředitele školy úředním dopisem.


Důtka ředitele školy a snížená klasifikace chování musí být vždy projednána pedagogickou radou.
 

 

Mgr. Hnilicová Milada

 

Dne : 18. 11. 2014

 

Schváleno PR  : 18. 11. 2014

Schváleno ŠR : 22.10. 2014

 

 




Hodnocení žáků

PRAVIDLA PRO HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ

Východiska pro hodnocení a klasifikaci závazná pro všechny vyučující

  • za základ považujeme zpětnou vazbu – informace o správnosti postupu, průběhu či výsledku (správně, nesprávně, málo, příliš) nikoliv posuzování kvalit žáka (šikovný, schopný, pilný,..),
  • při poskytování zpětné vazby (popisem nebo konstatováním) upřednostňujeme pozitivní vyjadřování,
  • používáme způsoby a metody posuzování výsledků práce žáků v souladu se základní filozofií ŠVP, zejména s partnerským vztahem k žákům,
  • před každým hodnocením seznamujeme žáka s cíli vzdělávání a příslušnými kritérii hodnocení. Respektujeme právo žáka vědět v čem a proč bude vzděláván a kdy a jakým způsobem a podle jakých pravidel bude v určité fázi vzdělávacího procesu hodnocen,
  • sebehodnocení žáka je nedílnou součástí procesu hodnocení. Současně je považujeme za jednu  s  významných  kompetencí, kterou chceme žáka naučit,
  • minimálně používáme tradiční zkoušení žáka před třídou s vědomím, že tak ohrožujeme bezpečné klima a že se jedná o výraznou ztrátu času pro ostatní žáky,
  • přesto, že o výsledné známce rozhoduje vyučující, žáky od počátku přibíráme k diskuzi o známce z důvodů, aby jim byla jasná hodnotící kriteria a dále se posilovala dovednost sebehodnocení,
  • skupinovou práci zásadně nehodnotíme známkou, známku žák získává pouze na individuální výkon,
  • součásti kooperativního vyučování je reflexe procesu, kdy žáci hovoří o tom, jaké dovednosti (kompetence) potřebovali ke zvládnutí úkolu, co musí příště udělat jinak a proč. Také se učí shodnout ve skupině v názoru na kvalitu výsledku či efektivitu postupu.

 

Hodnocení a klasifikace

  • Ředitel školy se souhlasem školské rady rozhodl o hodnocení klasifikací, v případě žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, na základě žádosti zákonného zástupce žáka, o hodnocení slovním, případně kombinovaném.
  • Používáme metodu portfolia. Průběžně shromažďujeme ukázky toho, co žák zvládl. Žáci jsou bráni jako spolutvůrci portfolia, spolurozhodují, které ukázky do něj budou zařazeny. Portfolia jsou nedílnou součástí rozhovorů s rodiči o vzdělávání jejich dětí.

Způsoby hodnocení žáků

  • Každé pololetí se vydává žákovi vysvědčení. Za první pololetí lze místo vysvědčení vydat žákovi výpis z vysvědčení.
  • Hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení je vyjádřeno klasifikačním stupněm (dále jen „klasifikace“), slovně, nebo kombinací obou způsobů.
  • Škola převede slovní hodnocení do klasifikace nebo klasifikaci do slovního hodnocení v případě přestupu žáka do školy, která hodnotí odlišným způsobem, a to na žádost této školy nebo zákonného zástupce žáka.
  • V pátém ročníku základního vzdělávání vydá škola výstupní hodnocení žákovi, který se hlásí k přijetí ke vzdělávání ve střední škole.

 

Slovní hodnocení

Výsledky vzdělávání žáka v jednotlivých povinných a nepovinných předmětech stanovených školním vzdělávacím programem a chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou jsou v případě použití slovního hodnocení popsány tak, aby byla zřejmá úroveň vzdělávání žáka, které dosáhl zejména ve vztahu k očekávaným výstupům formulovaným v učebních osnovách jednotlivých předmětů školního vzdělávacího programu, k jeho vzdělávacím a osobním předpokladům a k věku žáka. Slovní hodnocení zahrnuje posouzení výsledků vzdělávání žáka v jejich vývoji, ohodnocení píle žáka a jeho přístup ke vzdělávání i v souvislostech, které ovlivňují jeho výkon, a naznačení dalšího rozvoje žáka. Obsahuje tak zdůvodnění hodnocení a doporučení, jak předcházet případným neúspěchům žáka a jak je překonávat.

 

Zásady pro použití slovního hodnocení

O slovním hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení rozhoduje ředitel školy se souhlasem školské rady.

U žáka s vývojovou poruchou učení rozhodne ředitel školy o použití slovního hodnocení na základě žádosti jeho zákonného zástupce.

Třídní učitel po projednání s vyučujícími ostatních předmětů převede slovní hodnocení do klasifikace nebo klasifikaci do slovního hodnocení v případě přestupu žáka na školu, která hodnotí odlišným způsobem, a to na žádost této školy nebo zákonného zástupce žáka.

Je-li žák hodnocen slovně, převede třídní učitel po projednání s vyučujícími ostatních předmětů slovní hodnocení do klasifikace pro účely přijímacího řízení ke střednímu vzdělávání.

 

Zásady pro převedení slovního hodnocení žáka na vysvědčení do klasifikace pro stanovení celkového hodnocení žáka

Použití slovního hodnocení není mechanické převádění číselného klasifikačního stupně do složitější slovní podoby. Smyslem je objektivně posoudit jednotlivé složky školního výkonu žáka.

 

Klasifikace

Ovládnutí učiva předepsaného osnovami

Úroveň myšlení

Úroveň vyjadřování

1

výborný

ovládá bezpečně

pohotový, bystrý, dobře chápe souvislosti

výstižné a poměrně přesné

2

chvalitebný

ovládá

uvažuje celkem samostatně

celkem výstižné s menšími nepřesnostmi

3

dobrý

v podstatě ovládá

menší samostatnost v myšlení

nepřesné

4

dostatečný

ovládá se značnými mezerami

nesamostatné myšlení

myšlenky vyjadřuje se značnými obtížemi

5

nedostatečný

neovládá

odpovídá nesprávně i na návodné otázky

i na návodné otázky odpovídá nesprávně

 

Klasifikace

Celková aplikace vědomostí a dovedností při řešení praktických úloh

Píle a zájem o učení

1

výborný

uvědoměle využívá vědomosti a dovednosti, pracuje samostatně, přesně a s jistotou

aktivní, učí se svědomitě a se zájmem

2

chvalitebný

dovede používat vědomosti a dovednosti při řešení úloh, dopouští se jen menších, nepodstatných chyb

učí se svědomitě

3

dobrý

s pomocí učitele řeší úkoly, překonává obtíže a odstraňuje chyby jichž se dopouští

k učení a práci nepotřebuje větších podnětů

4

dostatečný

dopouští se podstatných chyb, nesnadno je překonává

malý zájem o učení, potřebuje stálé podněty

5

nedostatečný

praktické úkoly nedokáže splnit ani s pomocí učitele

pomoc a podněty k učení jsou neúčinné

 

Jestliže je žák z výuky některého předmětu v prvním nebo ve druhém pololetí uvolněn, uvádí se na vysvědčení místo hodnocení slovo "uvolněn(a)"

Hodnocení žáků, kteří jsou cizími státními příslušníky

Při hodnocení žáků, kteří nejsou občany ČR a plní v ČR povinnou školní docházku, se dosažená úroveň znalosti českého jazyka považuje za závažnou souvislost, která ovlivňuje výkon žáka. Při hodnocení těchto žáků ze vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura určeného školním vzdělávacím programem pro základní vzdělávání se na konci tří po sobě jdoucích pololetí po zahájení docházky do školy v ČR vždy považuje dosažená úroveň znalosti českého jazyka za závažnou souvislost, která ovlivňuje výkon žáka.

Sebehodnocení žáka

Žák se prostřednictvím učitelova hodnocení postupně učí, jaké jsou meze a perspektivy jeho výkonu, sféry jeho úspěchů a úspěšného uplatnění. Vyučující vytváří vhodné prostředí a příležitosti, aby žák mohl poučeně a objektivně hodnotit sebe a svoji práci. Oba názory jsou průběžně konfrontovány. Učitel a žák na konci klasifikačního období společně hodnotí průběh výkonů žáka tak, aby se shodli na výsledné známce. Autonomní hodnocení se nesmí stát prostředkem nátlaku na učitele. Cílem je ideální shoda obou hodnocení tak, aby byla pro žáka motivační do dalšího období.

Pravidla pro hodnocení žáků

  • naplňování klíčových kompetencí a výstupů z jednotlivých vyučovacích předmětů s přihlédnutím k míře postižení a dalším limitujícím faktorům,
  • individuální pokroky žáka,
  • úroveň komunikačních dovedností,
  • aktivita a zájem při řešení zadaných úkolů, činností a problémů,
  • schopnost sebepoznání a sebehodnocení,
  • kvalitativní změny v dovednostech a postojích,
  • míra samostatnosti,
  • schopnost tolerance a vzájemné pomoci,
  • dosažená manuální zručnost a úroveň samostatné práce.

 Kritéria hodnocení

  • Žáci jsou hodnoceni ve všech povinných a nepovinných předmětech stanovených školním vzdělávacím programem pro příslušný ročník.
  • Při hodnocení se přihlíží k celé osobnosti žáka, jeho eventuálním poruchám učení, individuálním zvláštnostem, snaze, píli, přihlíží se k věkovým zvláštnostem žáka, i k tomu, že žák mohl v průběhu klasifikačního období zakolísat v učebních výkonech pro určitou indispozici.
  • Při hodnocení a při průběžné i celkové klasifikaci učitelé uplatňují přiměřenou náročnost a pedagogický takt vůči žákovi. Učitelé klasifikují jen probrané a procvičené učivo. Učitel přistupuje k hodnocení s vědomím motivační funkce hodnocení (vede žáka ke snaze zlepšit se) a jeho formativního významu (sděluje žákovi, jak si vede, a stimuluje ho k lepším výkonům).
  • Součástí hodnocení je i sebehodnocení žáků, jejich snaha a schopnost posoudit nejen svoji práci, ale i vynaložené úsilí, osobní možnosti a rezervy.
  • Pro hodnocení a klasifikaci se používá různých druhů a forem zkoušek, jejichž klasifikace má různou váhu. Celkové hodnocení žáka se tedy neurčuje matematickým průměrem. Do celkového hodnocení se promítá nejen úroveň vzdělání, které dosáhl vzhledem k očekávaným výstupům formulovaným v učebních osnovách jednotlivých předmětů ŠVP, ale i úroveň kompetencí. Výsledná známka, případně slovní hodnocení za klasifikační období musí odpovídat známkám a slovnímu hodnocení, které žák získal, a doplňujícímu slovnímu hodnocení, které bylo sděleno žákovi a jeho zákonnému zástupci v průběhu klasifikačního období.
  • Hodnocení chování žáka i při akcích školy je nedílnou součástí celkového hodnocení žáka. Všechny projevy porušování norem chování, agresivity (včetně verbálních forem), netolerance, výskyt a požití návykových látek je povinen okamžitě řešit ten pedagogický pracovník, který je projevu přítomen (popř. vykonává dozor). V co nejkratší době informuje třídního učitele, v případě závažnějších přestupků ředitelku školy.

 

Kritéria hodnocení prospěchu

  • Ø ucelenost, přesnost a trvalost osvojení požadovaných poznatků, výstižnost a odborná i jazyková správnost ústního a písemného projevu,
  • schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů,
  • kvalita myšlení, především logika, samostatnost a tvořivost,
  • vztah a postoje k práci, organizace vlastní práce, sebekontrola, udržování pořádku na pracovišti, schopnost spolupracovat, snaha dokončit práci v požadované kvalitě a termínu,
  • osvojení účinných metod samostatného studia, práce s informacemi, osvojení praktických dovedností a návyků, zvládnutí účelných způsobů práce,
  • estetické vnímání, přístup k uměleckému dílu a přístup k estetizaci školního prostředí,
  • dodržování předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví a péče o životní prostředí,
  • vhodné a šetrné zacházení s pomůckami, potřebami, sportovním náčiním a nářadím.

Kritéria hodnocení chování

  • dodržování obecných norem soužití ve školním kolektivu,
  • dodržování pravidel chování stanovených školním řádem,
  • dodržování pokynů pedagogických pracovníků a dalších zaměstnanců školy.

 

Pravidla pro hodnocení žáků v předmětech s převahou naukového zaměření

Stupeň 1 (výborný)

Žák samostatně a tvořivě uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti. Myslí logicky správně. Ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti uceleně a přesně, chápe vztahy mezi nimi a smysluplně propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí. Jeho ústní a písemný projev je správný, přesný, výstižný, účinně se zapojuje do diskuze. Je schopen samostatně studovat vhodné texty, řešit problémy a obhajovat svá rozhodnutí. Plně respektuje demokratické principy, uvědoměle a aktivně pracuje v týmu, jeho působení je velmi přínosné. Je téměř vždy schopen sebehodnocení a hodnocení ostatních členů.

Stupeň 2 (chvalitebný)

Žák s menšími podněty učitele uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti. Myslí správně, v jeho myšlení se projevuje logika a tvořivost. Ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti v podstatě uceleně, přesně a úplně, chápe vztahy mezi nimi a s menšími chybami propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí. Ústní a písemný projev mívá menší nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. Kvalita výsledků je zpravidla bez podstatných nedostatků. Zapojuje se do diskuze. Je schopen s menší pomocí studovat vhodné texty, řešit problémy a obhajovat svá rozhodnutí.

Respektuje demokratické principy, v podstatě uvědoměle a aktivně pracuje pro tým, jeho působení je přínosné. Je většinou schopen sebehodnocení a hodnocení ostatních členů.

 

Stupeň 3 (dobrý)

Žák se v uplatňování osvojovaných poznatků a dovedností dopouští chyb. Uplatňuje poznatky a provádí hodnocení jevů podle podnětů učitele. Má nepodstatné mezery v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí, s většími chybami propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. Jeho myšlení je vcelku správné, ale málo tvořivé, v jeho logice se vyskytují chyby. Částečně se zapojuje do diskuze. Je schopen studovat podle návodu učitele. Občas nerespektuje demokratické principy, v týmu pracuje ne příliš aktivně, jeho působení je přínosné v menší míře. Je schopen sebehodnocení a hodnocení ostatních členů.

Stupeň 4 (dostatečný)

U žáka se v uplatňování osvojených poznatků a dovedností vyskytují závažné chyby. Při využívání poznatků pro výklad a hodnocení jevů je nesamostatný. Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků závažné mezery, chybně propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí. V logice myšlení se vyskytují závažné chyby, myšlení není tvořivé. Jeho ústní a písemný projev má vážné nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti, málo se zapojuje do diskuze. Závažné chyby dovede žák s pomocí učitele opravit. Při samostatném studiu má velké těžkosti. Demokratické principy respektuje jen občas, práce v týmu

se pouze účastní. Jeho působení není příliš přínosné. Sebehodnocení a hodnocení ostatních členů je schopen málokdy.

Stupeň 5 (nedostatečný)

U žáka se v uplatňování osvojených vědomostí a dovedností vyskytují velmi závažné chyby. Při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí nedovede své vědomosti uplatnit ani s podněty učitele. Žák si požadované poznatky neosvojil, nesmyslně propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí. Neprojevuje samostatnost v myšlení. V ústním a písemném projevu má závažné nedostatky ve správnosti, přesnosti, i výstižnosti, nezapojuje se do diskuze. Chyby nedovede opravit ani s pomocí učitele. Vůbec nerespektuje demokratické principy, nepracuje pro tým. Svou činností narušuje spolupráci, jeho působení není pro tým přínosné. Správného sebehodnocení a hodnocení ostatních členů není schopen.

Pravidla pro hodnocení žáků ve vyučovacích předmětech s převahou výchovného působení

Stupeň 1 (výborný)

Žák je v činnostech velmi aktivní. Pracuje tvořivě, samostatně, plně využívá své osobní předpoklady a velmi úspěšně je rozvíjí. Vždy používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení. Jeho projev je esteticky působivý, originální, procítěný a přesný. Osvojené vědomosti, dovednosti a návyky aplikuje tvořivě. Aktivně se zajímá o umění a estetiku. Jeho tělesná zdatnost má vysokou úroveň.

Stupeň 2 (chvalitebný)

Žák je v činnostech aktivní, převážně samostatný, využívá své osobní předpoklady, které úspěšně rozvíjí. Používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení. Jeho projev je esteticky působivý, originální a má jen menší nedostatky. Osvojené vědomosti, dovednosti a návyky aplikuje méně tvořivě. Má zájem o umění a estetiku. Je tělesně zdatný.

Stupeň 3 (dobrý)

Žák je v činnostech méně aktivní, samostatný a pohotový. Nevyužívá dostatečně své schopnosti v individuálním a kolektivním projevu. Materiály, nástroje a vybavení používá bezpečně a účinně pouze někdy. Jeho projev je málo působivý, dopouští se v něm chyb. Jeho vědomosti a dovednosti mají četnější mezery a při jejich aplikaci potřebuje pomoc učitele. Nemá aktivní zájem o umění, estetiku a tělesnou kulturu.

Stupeň 4 (dostatečný)

Žák je v činnostech málo aktivní i tvořivý. Rozvoj jeho schopností a jeho projev jsou málo uspokojivé. Materiály, nástroje a vybavení většinou nepoužívá bezpečně a účinně. Úkoly řeší s častými chybami. Vědomosti a dovednosti aplikuje jen se značnou pomocí učitele. Projevuje velmi malý zájem a snahu.

Stupeň 5 (nedostatečný)

Žák je v činnostech převážně pasivní. Rozvoj jeho schopností je neuspokojivý. Materiály, nástroje a vybavení nepoužívá téměř nikdy bezpečně a účinně. Jeho projev je většinou chybný a nemá estetickou hodnotu. Minimální osvojené vědomosti a dovednosti nedovede aplikovat. Neprojevuje zájem o práci.

Pravidla pro hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Při hodnocení integrovaných žáků vycházíme z doporučení pedagogicko-psychologické poradny či speciálně-pedagogického centra. Hodnocení má motivační charakter, respektuje možnosti, schopnosti a individuální pokrok jednotlivých žáků. Klasifikace jako jedna z forem hodnocení na kvantifikující stupeň umožňuje snadnější srovnání výkonů. Vyžaduje se, aby i klasifikace byla provázena hodnocením, tj. vyjádřením pozitivních stránek výkonu, objasněním podstaty neúspěchu, návodem, jak mezery a nedostatky překonávat, jak dále prohlubovat úspěšnost atd. Jestliže nebude v některých případech žák klasifikován, neznamená to, že je současně omezeno jeho hodnocení. Zejména u těch žáků, kteří nejsou klasifikováni, hodnotíme co nejčastěji a máme na zřeteli motivační a diagnostickou funkci ohodnocení i jeho funkci regulativní.

Způsoby hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Žáci, u nichž je diagnostikována dyslexie nebo dysortografie, mohou být se souhlasem rodičů během celého jejich vzdělávání hodnoceni z mateřského jazyka a jiných jazyků slovně.
  • U žáků s diagnostikovanou dyskalkulií bude totéž platit pro matematiku a další předměty, kde výsledky mohou být touto poruchou ovlivněny. Kromě slovního hodnocení v jazycích a matematice, lze u žáků se specifickými poruchami učení hodnotit slovně po dohodě s rodiči a odborníkem prakticky ve všech předmětech, do nichž se porucha promítá. Užití tohoto postupu závisí na konkrétním žákovi i na metodách, užívaných při výuce, které jej mohou znevýhodňovat. Jakmile žák překoná nejvýraznější potíže, je možné postupně přecházet k běžné klasifikaci.
  • Za určitých okolností může být pro žáka výhodnější klasifikace známkou s tím, že se specifická porucha vezme v úvahu a odrazí se v mírnější známce (o jeden i více stupňů. Při uplatňování všech těchto možností postupujeme velmi individuálně, s využitím všech dostupných informací, zejména informací z odborných vyšetření.
  • U žáka se speciálními vzdělávacími potřebami rozhodne ředitel školy o použití slovního hodnocení na základě žádosti zákonného zástupce žáka.
  • Ředitel školy se souhlasem školské rady rozhodl o hodnocení klasifikací, v případě žáků se speciálními vzdělávacími potřebami o hodnocení slovním, případně kombinovaném.

 Pravidla pro hodnocení chování a udělení výchovného opatření

Vedeme žáky k zodpovědnosti za své chování. Snažíme se vysvětlovat význam opatření, případné důsledky přestupků. Klademe důraz na prevenci negativních jevů.

 Stupně hodnocení chování

(1) Chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou se v případě použití klasifikace hodnotí na vysvědčení stupni:

a) 1 – velmi dobré,

b) 2 – uspokojivé,

c) 3 – neuspokojivé.

 

Kritéria pro jednotlivé stupně klasifikace chování jsou následující:

Stupeň 1 (velmi dobré)

Žák uvědoměle dodržuje pravidla chování a ustanovení vnitřního řádu školy. Méně závažných přestupků se dopouští ojediněle. Žák je však přístupný výchovnému působení a snaží se své chyby napravit.

Stupeň 2 (uspokojivé)

Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a s ustanoveními vnitřního řádu školy. Žák se dopustí závažného přestupku proti pravidlům slušného chování nebo vnitřnímu řádu školy; nebo se opakovaně dopustí méně závažných přestupků. Zpravidla se přes důtku třídního učitele školy dopouští dalších přestupků, narušuje výchovně vzdělávací činnost školy. Ohrožuje bezpečnost a zdraví svoje nebo jiných osob.

Stupeň 3 (neuspokojivé)

Chování žáka ve škole je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování. Dopustí se takových závažných přestupků proti školnímu řádu nebo provinění, že je jimi vážně ohrožena výchova nebo bezpečnost a zdraví jiných osob. Záměrně narušuje hrubým způsobem výchovně vzdělávací činnost školy. Zpravidla se přes důtku ředitele školy dopouští dalších přestupků.

 

 

 

Výchovná opatření

Výchovná opatření jsou pochvaly a jiná ocenění a kázeňská opatření.

Ředitel školy může na základě vlastního rozhodnutí nebo na základě podnětu jiné právnické či fyzické osoby žákovi po projednání v pedagogické radě udělit pochvalu nebo jiné ocenění za mimořádný projev lidskosti, občanské nebo školní iniciativy, záslužný nebo statečný čin nebo za mimořádně úspěšnou práci.

Třídní učitel může na základě vlastního rozhodnutí nebo na základě podnětu ostatních vyučujících žákovi po projednání s ředitelem školy udělit pochvalu nebo jiné ocenění za výrazný projev školní iniciativy nebo za déletrvající úspěšnou práci.

Ústní nebo písemnou pochvalu uděluje žákovi před kolektivem třídy nebo školy třídní učitel nebo ředitel školy. Písemná pochvala se uděluje zpravidla formou zápisu do žákovské knížky, na zvláštním formuláři školy, výjimečně v doložce na vysvědčení. Pochvaly a jiná ocenění se zaznamenávají do třídních výkazů.

 

Při návrhu udělení opatření k posílení kázně nebo snížené známky z chování přihlíží třídní učitel zejména

  • k závažnosti přestupku,
  • k četnosti a opakování přestupku;
  • k hodnocení žáka ostatními pedagogickými pracovníky,
  • k tomu, zda v předchozím klasifikačním období již žákovi bylo uděleno některé z opatření na posílení kázně nebo zda mu byla snížena známka z chování,
  • k charakteru a četnosti zápisů v žákovské knížce, které mají vliv na posouzení chování žáka.

Za jeden přestupek se uděluje žákovi pouze jedno opatření k posílení kázně.

 

Celkový prospěch žáka je hodnocen

v prvním až devátém ročníku školy těmito stupni:

prospěl(a) s vyznamenáním

prospěl(a)

neprospěl(a)

nehodnocen(a)

Žák je hodnocen stupněm

Žák je hodnocen stupněm

     a)prospěl(a) s vyznamenáním, není-li v žádném z povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem hodnocen na vysvědčení stupněm prospěchu horším než 2 ‑ chvalitebný, průměr stupňů prospěchu ze všech povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem není vyšší než 1,5 a jeho chování je hodnoceno stupněm velmi dobré; v případě použití slovního hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení a klasifikace postupuje škola podle pravidel hodnocení žáků podle § 14 odst. 1 písm. e),

b)prospěl(a), není-li v žádném z povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem hodnocen na vysvědčení stupněm prospěchu 5 - nedostatečný nebo odpovídajícím slovním hodnocením,

c)neprospěl(a), je-li v některém z povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem hodnocen na vysvědčení stupněm prospěchu 5 - nedostatečný nebo odpovídajícím slovním hodnocením nebo odpovídajícímu slovnímu hodnocení nebo není-li z něho hodnocen na konci druhého pololetí,

d) nehodnocen(a) není-li možné žáka hodnotit z některého z povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem na konci prvního pololetí.

 

PLATNOST OD   18. 11. 2014

Projednáno na pedagogické radě dne :  18.11.2014

Školská rada schválila 22.10.2014

 

 

 

Mgr. Hnilicová Milada

ředitelka školy